Temos Archyvai: Pastebėjimai

ELEKTRONINĖS VALDŽIOS ĮGYVENDINIMAS SAVIVALDYBĖJE 5

ELEKTRONINĖS VALDŽIOS ĮGYVENDINIMAS SAVIVALDYBĖJE 5

Penktoje dalyje tęsiame ką pradėjome ketvirtojoje ir diskutuojame bei pateikiame informaciją apie elektroninę valdžią savivaldybėje.

Kaip pavyzdį galima paminėti, jog Europos Komisijos komunikate „Elektroninės valdžios vaidmuo Europos ateičiai“ elektroninė valdžia apibrėžta, kaip visuma viešajame administravime diegiamų informacinių ir telekomunikacinių technologijų, organizacinių pokyčių bei naujų įgūdžių, kurie panaudojami tobulinant viešąsias paslaugas, demokratinius procesus ir viešąsias politikas. (Commision of the European…, 2003)
Elektroninė valdžia – viešojo administravimo veikloje diegiamų IRT, organizacinių šios veiklos pokyčių ir naujų įgūdžių, skirtų viešosioms ir administracinėms paslaugoms, demokratiniams procesams ir viešajai politikai tobulinti visuma. Tačiau šiame apibrėžime svarbiausias akcentas yra viešojo administravimo modernizavimas. Visų pirma elektroninės valdžios plėtra turi būti orientuota ne į technologinius sprendimus, bet į tinkamą jų panaudojimą, siekiant įgyvendinti viešojo sektoriaus reformos tikslus. Antra, elektroninės valdžios plėtros procesas turi būti taip organizuotas ir valdomas, kad būtų užtikrintas strateginis viešojo administravimo plėtros tikslų ir IRT suderinamumas. Kaip matome, elektroninės valdžios plėtra Lietuvoje yra tęstinis procesas. Nuo elektroninės valdžios koncepcijos rengimo pradžios, t. y. 2001 metų, numatyta pasiekti bei įgyvendinti daugelį projektų. (Elektroninė valdžia, 2011)
Taigi elektroninė valdžia – tai valstybės ir savivaldos institucijų reguliuojamas visuomenės santykių plėtros reiškinys, kurio tikslas – didinti Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios sprendimų priėmimo skaidrumą, kokybiškiau ir efektyviau teikti visuomenei, verslo subjektams ir institucijoms viešąsias paslaugas ir informaciją, naudoti tam tikras informacinių technologijų teikiamas galimybes. (Paliulis, Pabedinskaitė, Šablinskas, 2007)
Kitaip sakant ten, kur tiesiogiai nėra būtina susitikti su valdininku, žmogus turi galimybę sutvarkyti savo reikalus nuotoliniu būdu.

4 dalis.

6 dalis.

Penkta darbo dalis įkelta: 2015-03-31