Kategorijos archyvas: Įdomybės

ELEKTRONINĖS VALDŽIOS ĮGYVENDINIMAS SAVIVALDYBĖJE 7

ELEKTRONINĖS VALDŽIOS ĮGYVENDINIMAS SAVIVALDYBĖJE 7

Septintoje dalyje, tikimės, kad nesupyks informacijos archeologai, patalpinsime santrauką ir summary.

SANTRAUKA

Bakalauro baigiamajame darbe nagrinėjama elektroninės valdžios samprata ir jos įgyvendinimas Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijoje. Mokslinės literatūros analizė atskleidė, jog elektroninė valdžia – tai valstybės ir savivaldos institucijų reguliuojamas visuomenės santykių plėtros reiškinys, kurio tikslas – didinti Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios sprendimų priėmimo skaidrumą, kokybiškiau ir efektyviau teikti visuomenei, verslo subjektams ir institucijoms viešąsias paslaugas ir informaciją, naudoti tam tikras informacinių technologijų teikiamas galimybes. Apžvelgus elektroninės valdžios teisinį reglamentavimą Lietuvoje, nustatyta, jog Lietuvos teisinė bazė plačiam informacinių technologijų taikymo naudojimui ir elektroninės valdžios paslaugų plėtrai yra pakankama, tačiau trūksta veiksmingo teisinių normų diegimo į kasdienį gyvenimą, finansavimo ir valdžios suvokimo apie tai, kokią svarbą elektroninės valdžios paslaugų plėtrai turi visuomenės ugdymas. Atliktas empirinis tyrimas atskleidė silpnąsias elektroninės valdžios Klaipėdos miesto savivaldybėje įgyvendinimo puses, susietas su politikų abejingumu, taip pat valdininkų pasyvumu bei teisinio reglamentavimo trūkumu.
SUMMARY

Undergraduate thesis examines the concept of e-government and its implementation in Klaipeda city municipality. The scientific literature revealed that e-government – is the state and municipal authorities development in public relations, which aims to improve the executive decision-making transparency in Lithuania, quality and efficiency to the public, businesses and institutions of public services and information to use certain information technologies. A review of the legal regulation of e-government in Lithuania showed that the Lithuanian legal basis for a wide application of information technology use and development of e-government services are adequate, but it lacks the effective implementation of legal norms in everyday life, finance and public awareness about the importance of e-government services to the development of public education. Empirical research has revealed weaknesses in e-government implementation in Klaipeda city municipality; they are connected with the indifference of politicians and passivity of bureaucrats, as well as, the lack of legal regulation.

6 dalis.

8 dalis.

Darbo santrauka ir summary įkelta vėliau: 2015-04-04

ELEKTRONINĖS VALDŽIOS ĮGYVENDINIMAS SAVIVALDYBĖJE pradžia

ELEKTRONINĖS VALDŽIOS ĮGYVENDINIMAS SAVIVALDYBĖJE pradžia

Pirminiame variante pateiksime mokslinio darbo turinį ir dalį įvado susipažinimui.

TURINYS

ĮVADAS 3
1. ELEKTRONINĖS VALDŽIOS SAMPRATA IR ĮGYVENDINIMAS 5
1.1. Elektroninės valdžios samprata 5
1.2. Elektroninės valdžios įgyvendinimo ypatumai Lietuvoje ir Europos Sąjungoje 7
1.2.1. Elektroninės valdžios teikiamų paslaugų įgyvendinimas Lietuvoje
1.3. Elektroninės valdžios efektyvumo teoriniai aspektai
2. ELEKTRONINĖS VALDŽIOS ĮGYVENDINIMO YPATUMAI KLAIPĖDOS
MIESTO SAVIVALDYBĖJE
2.1. Elektroninės valdžios įgyvendinimas Klaipėdos miesto savivaldybėje. SSGG analizė
2.2. Tyrimo dalyviai, jų atranka
2.3. Tiriamojo darbo metodologija ir metodai
2.4. Rezultatai ir jų aptarimas
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS
LITERATŪRA
PRIEDAI
1 priedas. Anketa
2 priedas. Respondentų pasiskirstymas pagal lytį ir amžių
ĮVADAS

Temos aktualumas. „Perėjimas nuo viešųjų paslaugų teikimo įprastais būdais prie viešųjų paslaugų teikimo elektroninėmis formomis yra ne tik pageidaujamas piliečių, bet ir suteikia pranašumų pačioms vyriausybėms. Įvairiose šalyse atlikti tyrimai rodo, kad daugelis paslaugų, pradėjus jas teikti elektronine forma, sąlygojo labai gerus rezultatus ir ne tik pagerino paslaugos kokybę, bet ir leido sumažinti paslaugų teikimo kaštus. Bendrąja prasme elektroninė valdžia apima informacijos naudojimą ir komunikacines technologijas vykdyti viešojo administravimo veiklai. Paslaugų aspektu, elektroninė valdžia garantuoja visas paslaugas visą parą ir septynias dienas per savaitę, didesnį prieinamumą, galimybę gauti viešąją paslaugą, nesilankant viešojo administravimo institucijose.“ (Koveckytė, 2010)
Tačiau Lietuvoje pastaraisiais metais nėra viešai paskelbta elektroninės valdžios diegimo ataskaitų, kuriose būtų visapusiškai įvertinta šio viešojo administravimo segmento būklė. Daugiausia informacijos randama įvairiose tarptautinėse ataskaitose. Vertinant Lietuvos investicijas į el. valdžios projektus galima teigti, jog daugiausia orientuojamasi į nacionalinio lygmens paslaugų teikimą, o ne lokalinį ar regioninį. Taigi baigiamojo darbo problemą galima formuluoti šiais klausimais: kas įtakoja elektroninės valdžios įgyvendinimo efektyvumą ir kokiais būdais būtų galima optimizuoti elektroninės valdžios įgyvendinimą Klaipėdos miesto savivaldybėje?
Tik tikslingai diegiant elektroninę valdžią galima didinti Klaipėdos savivaldybės sprendimų priėmimo skaidrumą, kokybiškiau ir efektyviau teikti visuomenei, verslo subjektams ir institucijoms viešąsias paslaugas ir informaciją, naudojant tam tikras informacinių technologijų teikiamas galimybes.

2 dalis.

3 dalis.

Darbo pradžia patalpinta: 2015-03-31